Thursday, October 21, 2010

Mój Łódź Design Festival/My Lodz Design Festival

Tydzień temu podporządkowałam wszystkie plany jednemu celowi - spędzeniu choć jednego popołudnia na Łodzkim Festiwalu Designu. Wydarzenie trwa od 14 do 30 października 2010. Udało mi się uczestniczyć w pierwszym , najważniejszym weekendzie Festiwalu. Oczywiście nie bez nieoczekiwanych perypetii po drodze. Zdecydowałam pojechać samochodem ze znajomymi. Mieliśmy w planie spędzić w Łodzi całe popołudnie, mając nadzieję dojechać tam w max. 3,5h. Wyruszyliśmy wcześnie rano o 7. Kiedy po 2h drodze byliśmy dopiero w okolicach Częstochowy, samochód nagle zatrzymał się na światłach, okazało się, że dalej już nie ruszy. Okoliczny mechanik zachował pełen folklor (szkoda strasznie, że nie robiłam zdjęć z napięcia) i oznajmił, że zepsuło się sprzęgło i dalej nie pojedziemy. A na pewno nie tego samego dnia. Na okolicznym dworcu, 70 km od Łodzi, czekaliśmy na słynne PKP, które tą odległość miało przejechać w 2h 15min! Do Łodzi dotarliśmy około 14h. Nim dojechaliśmy na Tymienieckiego, gdzie prezentowana była główna część ekspozycji i znajdowały się najciekawsze wystawy, minęło kolejne pół godziny.. To był dramat, ponieważ zgodnie z moim planem, tego samego wieczoru miałam znaleźć się w Warszawie. Pociąg z Łodzi Fabrycznej odjeżdżał o 17.30. Na oglądnięcie wystaw zostało mi góra 2 godziny!

Niemniej udało mi się oglądnąć bardzo ciekawe instalacje artystyczne, projekty wzornictwa przemysłowego i mebli. Moją uwagę przykuł ReMade market, gdzie swoje prace prezentowali młodzi projektanci mody. Jednak temu tematowi poświęcę oddzielny post.

Kiedy szukaliśmy drogi do Łódź Art Centre, trafiliśmy przez przypadek do przepięknej  neorenesansowej Willi Grochmana. Spójrzcie, jak to wspaniale, że się zgubiliśmy.







A tutaj wariacka instalacja z ruszających się krzeseł.












Następnie poszliśmy do Łódź Art Centre na Tymienieckiego, gdzie oglądaliśmy ekspozycje designu prezentowane w zaadaptowanych pofabrycznych budynkach.



Photos by Mada.

No comments:

Post a Comment